shahinsalehi663

shahinsa

shahinsalehi663

shahinsa

روش های تشخیص هک وای فای:

در صورتی که اینترنت بی سیم خانه یا محل کار شما هک شده باشد، ۳ نشانه واضح خواهد داشت تا از طریق آن به هک وای فای خود پی ببرید:

 

 

۱. با هک وای فای هزینه اینترنت شما بسیار بیشتر از حد استفاده واقعی شما می شود و یا حجم اینترنت خریداری شده شما خیلی زودتر از موعد مقرر خود به اتمام می رسد.

 

 

۲. سرعت اینترنت شما بعد از هک وای فای در قبال آن سرعتی که بابت آن پول پرداخت می کنید، بسیار کمتر است.

 

 

۳. پیام ها، ایمیل ها و برداشت های بانکی غیر موجه و نامربوط دریافت کرده و به طور کلی، اطلاعات شخصی، محرمانه و مالی شما بعد از هک وای فای در معرض خطر قرار گرفته است.

 

 

4- ابتدا باید بررسی کنید به جز دستگاه‌های خودتان آیا دستگاه غریبه دیگری به وای‌فای شما وصل شده است یا خیر. اگرچه از طریق تنظیمات مودم می‌توانید این مسئله را بررسی کنید ولی راه ساده‌تر استفاده از اپلیکیشن Fing است.

 

 

 

 

چگونه دستگاه‌های غریبه متصل به وای‌فای را پیدا کنیم؟

 

پس از نصب برنامه Fing آن را روی گوشی اجرا کرده و به شبکه وای‌فای وصل شوید. سپس در بالای برنامه آیکون Refresh را لمس کنید تا دستگاه‌هایی که به شبکه وای‌فای شما وصل هستند نمایش داده شوند.

 

 


این دستگاه‌ها بر اساس نام، شرکت سازنده، نوع دستگاه و آی‌پی نمایش داده می‏شوند که با نگاهی به آنها می‌توانید دستگاه‌های غریبه را از دستگاه‌های خودی تشخیص دهید. مثلا اگر در خانه گوشی آیفون ندارید ولی برنامه Fing اتصال آیفون به شبکه وای‌فای شما را نشان می‌دهد یعنی این دستگاه بدون اجازه به شبکه وصل شده است.

 

 

چگونه دستگاه‌های غریبه را در مودم بلاک کنیم؟

 

 

برای بلاک کرده دستگاه‌های غریبه در شبکه وای‌فای چند راه مختلف وجود دارد. مطمئن‌ترین راه بلاک کردن MAC Address این دستگاه‌ها در مودم است تا دیگر نتوانند به شبکه وای‌فای وصل شوند.

 

 

زمانی که نام یک دستگاه را لمس کنید MAC Address آن به صورت عبارت xx:xx:xx:xx:xx:xx که شامل عدد و حروف است به شما نشان داده می‏‌شود.

در مرحله بعد باید وارد تنظیمات مودم شوید و مک آدرس‌های دستگاه‌های غریبه را بلاک نمایید. روش انجام این کار در مودم‌های مختلف متفاوت است به همین دلیل اگر قادر به انجام آن نیستند بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

 

  • علاوه بر بلاک کردن مک آدرس‌ها، توصیه می‌کنیم پسورد وای‌فای و پسورد ورود به پنل مودم را نیز تغییر دهید و یک رمز قوی‌‌تر و پیچیده‌تر انتخاب کنید.
  • همچنین غیرفعال کرده گزینهWPS در تنظیمات مودم به شما در افزایش امنیت شبکه و جلوگیری از اتفاقات مشابه کمک خواهد کرد.

 

 

 

 

 

جلوگیری از هگ کردن وای فای


 

برای این کار به صفحه تنظیمات مودم می رویم داخل آدرس بار پنجره مرورگر خود IP مودم که 192.168.1.1 می باشد را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید :

صفحه ای برای شما به صورت زیر باز خواهد شد که شما در این صفحه باید نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید. نام کاربری و کلمه عبور پیش فرض کلمه admin می باشد.

 

 

حالا پنجره تنظیمات مودم برای شما باز می شود.

 

روش اول (مخفی کردن نام وای فای) :

 

با این کار همسایگان یا دیگر افراد نمی توانند به خاموش یا روشن بودن مودم شما پی ببرند.

با این کار اگر شما یا کسان دیگر بخواهید به وای فای مودم متصل شوید باید اسم وای فای یا همان SSID و رمز عبور را بدانید و با کلیک بر روی گزینه Add a network هر دو مورد را وارد کنید.

ممکن است وارد کردن هر دو مورد برای متصل شدن به وای فای برای شما کمی سخت به نظر برسد ولی تنها کافیست یک بار با دستگاهتان به آن مودم متصل شوید تا این ها بر روی دستگاه شما به صورت خودکار ذخیره شوند و برای متصل شدن دوباره دیگر نیازی به وارد نمودن SSID و رمز عبور ندارید.

برای این کار تنها کافیست گزینه مقابل Broadcast SSID را روی No قرار دهید.



با این کار امنیت وای فای شما در برابر هک شدن حدودا تا 75% افزایش می یابد.

 

روش دوم (گذاشتن پسورد روی مودم) :

 

 

 

در این روش برای جلوگیری از هک وای فای به قسمت Interface Setup بروید سپس بر روی کلمه Wireless کلیک کنید.

در قسمت Pre-shared key کلمه عبور یا رمز مورد نظر خود را وارد کنید. حداقل کلمه عبور یا رمزتان باید 8 کاراکتر باشد.

*فقط باید توجه داشته باشید که Authentication Type باید بر روی گزینه ی WPA-PSK/WPA2-PSK باشد.

در نهایت بر روی گزینه SAVE در پایین صفحه کلیک کنید.

با این روش شما توانسته اید امنیت وای فای مودم خود را در برابر هک شدن حدودا 25% بالا ببرید.

 

 

روش سوم معرفی کردن Mac Address دستگاه ها :

 

 

در این روش برای جلوگیری از هک وای فای اگر می خواهید امنیت وای فای مودم خود را تا 100% افزایش دهید و مطمئن شوید که دیگر کسی نمی تواند به وای فای مودم شما دسترسی داشته باشد باید این روش را پیش گیرید.

برای این کار کافیست در همین صفحه در قسمت Wireless MAC Address Filter گزینه مقابل Active را بر روی Activated قرار دهید و گزینه مقابل Action را بر روی Allow Association قرار دهید سپس مک آدرس دستگاه های خودتان را که برای هر دستگاه مختص خودش است را وارد کنید و در آخر بر روی گزینه SAVE در پایین صفحه کلیک کنید.

 


با این روش اگر کسی حتی SSID و رمز عبور شما را داشته باشد دیگر نمی تواند به وای فای مودم شما متصل شود.

تنها ایراد این روش این است که شما نمی توانید بیشتر از 8 دستگاه برای مودمتان تعریف کنید.

 

 

 

روش چهارم خاموش کردن WPS:

 

در این روش برای جلوگیری از هک وای فای WPS مودم را غیر فعال یا خاموش می کنیم.

چون اکثر نرم افزار های هک وای فای مودم فقط در صورت روشن بودن WPS می توانند وای فای مودم را هک کنند با این روش امنیت وای فای مودم شما تا 50% افزایش می یابد.

برای این کار تنها کافیست در تنظیمات مودم گزینه مقابل Use WPS را روی No قرار دهید.

در نهایت بر روی گزینه SAVE در پایین صفحه کلیک کنید.

 

 



روش پنجم   کاهش طیف سیگنال های بی سیم

 

 

اگر مودم شما طیف بالایی از سیگنال را منتشر میکند در حالی که شما در یک آپارتمان کوچک از وای فای استفاده میکنید. پیشنهاد می کنیم دامنه سیگنال های بی سیم مودم خود را کاهش دهید. در حالت پیش فرض دامنه انتشار سیگنال های مودم بر روی ۸۰۲٫۱۱g قرار دارد که شما میتوانید آن را به ۰۲٫۱۱n و یا ۸۰۲٫۱۱b تغییر دهید. همچنین میتوانید با قراردادن مودم زیر تخت و در درون یک جعبه کفش و یا بسته بندی فویلی ، سیگنال دهی مودم خود را محدود کنید.

 

 

 

بر اساس تحقیقات انجام شده استفاده از رنگ ضد وای فای برای دیوار اتاقتان که میخواهید در آن از مودم استفاده کنید ، میتواند جایگزین خوب و قابل اطمینانی برای سیستم رمزنگاری وای فای باشد. زیرا این رنگ های مخصوص شامل ترکیباتی هستند که با جذب امواج وای فای ، آنها را برای استفاده ی افراد خارج از اتاق غیر ممکن خواهد کرد. با رنگ کردن اتاق با استفاده از این رنگ های مخصوص میتوانید از خارج شدن امواج وای فای جلوگیری کنید. همچنین به یاد داشته باشید با استفاده از این پوشش قادر نخواهید بود امواجی وایرلسی را از بیرون نیز دریافت کنید. با این وجود برای خیلی از افراد این سوال است که آیا استفاده از سیگنال های وای فای در یک اتاق بسته برای انسان ضرر دارد یا خیر. 

 


مرحله ششم– چک کردن افراد استفاده کننده از وای فای

 

 

 اگر شما نگران این هستید که فردی در حال استفاده از امواج وای فای شما است و میخواهید از این موضوع اطمینان کسب کنید، میتوانید از ابزارها و یا نرم افزارهایی برای فهمیدن این موضوع کمک بگیرید. ابزار Who’s On My Wifi یکی از نرم افزارهایی است که شما میتوانید دانلود و نصب کنید. این نرم افزار هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی دارد که نسخه رایگان برای اینکار کفایت کرده و به شما کمک میکند لیست افرادی که از وای فای شما استفاده میکنند را مشاهده کنید.

 

 


همچنین راهکار بعدی و آسان تر برای اینکه متوجه شویم چه کسانی از وای فای ما استفاده میکنند صفحه تنظیمات مودم است، وارد صفحه تنظیمات مودم شده و به بخش (DHCP Clients (Status > Local Network مراجعه کنید. در این قسمت شما میتوانید نام کامپیوترها و دستگاه های بی سیمی که در حال استفاده از وای فای شما هستند را مشاهده نمایید.

 

 

مرحله هفتم – بروزسانی فریم ویر مودم

 

شما می بایست حتما وب سایت سازنده مودم را چک کرده و از بروز بودن Router firmware مودم خود اطمینان کسب کنید. برای دیدن نسخه سیستم عامل فعلی مودم میتوانید وارد صفحه تنظیمات مودم شده و در قسمت بالایی صفحه قادر خواهید بود نسخه فریم ویر مودم خود را مشاهده کنید.

 

 

 

 


مرحله هشتم غیر فعال کردن وای فای و بلوتوث هنگام خروج از خانه

 

 

اگر از وای فای خانه و یا محل کارتان استفاده میکنید حتما فراموش نکنید که هنگام خروج از محل ، وای فای گوشی و یا دستگاه خود را قطع کنید. با اینکار علاوه بر حفظ باتری گوشی ، حریم خصوصی شما نیز حفاظت خواهد شد.

برای مشکلات تعمیر مودم اینجا کلیک کنید

 http://digibaan.ir/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%af%d9%85/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد